Sunday, October 18, 2009

Gembira-takut

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Nampaknya hanya beberapa minggu sahaja lagi kita akan bercuti selama 1 bulan. Dalam masa bercuti sebahagian daripada kita melakukan banyak aktiviti-aktiviti yang berfaedah. Misalnya sebahagian daripada kita mungkin melancong keluar negara atau membeli belah di pusat-pusat jualan tertentu. pada masa itu kita mungkin merasa seronok dengan cuti semester yang diberikan kepada kita maklumlah masa cuti kita tidak perlu berfikir untuk peperiksaan, kertas kerja dan akitivi kokurikulum. Tetapi apabila masa cuti yang diberikan hampir tamat dan universiti akan dibuka semula kita akan merasa takut sedikit pada masa itu. Ini kerana dalam masa bercuti itu akan keluar satu kertas yang akan menentukan samaada kita akan dapat melanjutkan pelajaran ataupun tidak. pada masa itu berbagai soalan yang bermain dalam minda kita antaranya bagaimana perasaan ayah aku ketika result yang ditunjukan oleh aku teruk, bagaimana kalau aku gagal dalam matapelajaran, adakah aku dapat menyambung pelajaran. Oleh itu jika keputusan kamu untuk semester ini gagal apakah yang akan dilakukan oleh kamu. Oleh itu jika kamu melihat ketidakadaan saya untuk semester kedua ketahuilah bahawa saya telah digugurkan untuk melanjutkan pelajaran untuk semester kedua. saya berharap kawan-kawan teruskanlah perjuangan kamu untuk berjaya di uitm ini. Jadilah sebagai be seen or you are nobody. Selamat tinggal kawan-kawanku

No comments:

Post a Comment