Tuesday, August 18, 2009

minggu ims

Assalamualaikum minggu ini saya ingin menceritakan aktiviti yang dilalui oleh saya sepanjang menyertai aktiviti ims pada hari sabtu yang lepas.Aktiviti yang dijalankan sungguh menyeronokkan.Tetapi ia kadang-kadang membuatkan saya berasa marah dan tegang dengan aktiviti ini.Ini kerana kami dilepaskan lewat malam.Kemudian mesti bangun awal pagi pada hari aktiviti tersebut dijalankan.Selain itu saya juga berasa malu dan amat marah terutama apabila kumpulan kami d1e5 dipaksa kehadapan atas alasan kedatangan tidak mencukupi sedangkan classrap kami telah memeberi alasan yang kukuh dan dapat diterima.sepanjang aktiviti ini juga kami asyik didenda misalnya disuruh pumping di atas jalan tar yang penuh dengan debu.Atas alasan jumping jack yang dibuat tidak sama walaupun saya rasa jumping jack yang dibuat oleh mereka sejak part 1 pun tidak sama(no one is perfect).Selain itu kami juga dilepaskan lewat untuk makan dan hanya diberi makan roti sahaja.Pada waktu malam ims telah menjalankan satu aktiviti burung hantu.Dimana kami disuruh untuk menutup mata dan berjalan menggunakan gerak hati.Permainan ini adalah bertujuan untuk menguji ketahanan mental dan fizikal.Tetapi pada pendapat dan pandangan saya aktiviti seperti ini sungguh tidak banyak membantu pelajar dalam membina ketahanan mental dan fizikal.Ini kerana aktiviti ini telah menimbulkan bahaya misalnya salah seorang daripada mereka telah terseliuh dan tercedera.Selain itu kawan saya juga ada mengatakan bahawa ustaz tidak memberi aktiviti tutup mata seperti ini dijalankan.Saya juga beranggapan bahawa aktiviti ini harus digantikan dengan aktiviti yang lain.Disebabkan aktiviti ini juga saya telah mendapat mc selama seminggu.Walaubagaimanapan ia merupakan aktiviti yang menyeronokkan, terima kasih diucapkan pada mereka yang menganjurkan aktiviti seperti ini.Sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment