Friday, September 4, 2009

Berbuka puasa di luar bersama D1E5

Assalamualaikum dan selamat sejahtera pada hari isnin saya bersa sungguh gembira kerana pada hari tersebut kumpulan saya iaitu d1e5 telah mendapat peluang untuk berbuka puasa di luar bersama lecture kami iaitu miss shima. Ia begitu seronok sekali kerana kami dapat merasakan kelainan apabila berbuka puasa secara berseorangan dengan secara beramai-ramai. pekara yang paling menyeronokkan lagi ialah makan di luar terdapat pelbagai lauk-pauk berbanding makan di kampus yang hanya terhad kepada makanan-makanan tertentu sahaja.Berbuka puasa di luar bersama rakan-rakan membuatkan saya terfikir ia bukan sahaja untuk keseronokan tetapi ia dapat membuatkan hubungan silaturahim kita bertambah kuat diantara satu sama lain. Bagi diri saya berbuka bersama kawan-kawan telah memberikan saya satu peluang untuk berkenalan dengan ahli-ahli kumpulan saya yang tidak dikenali. Dengan mengenali ahli-ahli kumpulan saya ia memberi peluang kepada saya untuk mendapat sesuatu pertolongan apabila diperlukan. Di samping itu berbuka puasa bersama mereka membolehkan saya bebrbincang tentang matapelajaran yang tidak difahami oleh saya dan memudahkan saya untuk mendapatkan sesuatu maklumat yang belum diketahui. Berbuka puasa bersama mereka juga membuatkan saya berasa saya tidak keseorangan apabila berada di kampus ini. Pekara yang paling penting sekali ia telah mengajar saya yang bahawa kehidupan di kampus ini kita tidak boleh hidup secara berseorangan kita memerlukan pertolongan rakan-rakan untuk berjaya di uitm ini. Berbuka puasa bersama mereka juga dapat melepaskan tension dan pekara-pekara yang membimbangkan saya ketika berada di uitm ini. Apa yang diharapkan oleh saya aktiviti seperti ini diadakan lagi kerana ia amat menyeronokkn bagi diri saya.

No comments:

Post a Comment