Friday, September 4, 2009

Kepenatan membuat assignment

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Minggu ini merupakan minggu yang paling penat di dalam kolej. Ini kerana saya terpaksa menyiapkan assignmet 102 yang akan dihantar pada hari rabu 2.9.2009. Tambahan pula saya dikehendaki membahagikan masa untuk membaca buku kerana saya akan menjawab soalan quiz untuk subject imd 102 yang akan dibuat di lt 1. Walaupun diberi masa cuti selama 3 hari tetapi saya tidak sempat juga untuk membaca kesemua tajuk yang dikehendaki iaitu yang akan ditanya dalam soalan quiz. Lebih mengejutkan lagi saya dapat mengetahui bahawa saya akan ada test ctu pada hari khamis iaitu 3.9.2009. Ini menyebabkan ada sifat atau perasaan tertekan sikit dalam diri saya. Saya selalu terfikir adakah saya sempat untuk membaca kesemua topic yang akan ditanya dalam quiz dan test. Setelah menyiapkan assignment 102 ingatkan dapat rehat rupa-rupanya tanggapan saya amat meleset sekali. Saya terpaksa menggunakan sebahagian daripada masa saya untuk mengajar rakan-rakan cara-cara untuk membuat assignment. Ini secara tidak langsung telah menyempitkan sebahagian daripada masa saya dan merasa terlalu penat. Sebahagian daripada mereka ada juga yang ingin meminjam assignmet saya tetapi dalam pada masa yang sama ada juga yang cuba meniru assignment saya. Tetapi nak buat macam mana walaupun sudah diberi nasihat jangan meniru dan jangan ikut cara saya membuatnya kerana ketidakpastian sama ada ia betul atau tidak. Oleh itu mereka yang meniru dan mengikut cara saya membuat assignmet jangan marah kalau markah rendah atau salah dan jangan terkejut pula jika lecture kata ada mempunyai unsur copy paste dalam assignment. Pada mereka yang mengajar dan menolong saya cara nak buat assignment 102 ini saya ucapkan banyak-banyak terima kasih kerana sanggup mengorbankan masa untuk mengajar saya cara untuk membuat assignmet tersebut dan pada mereka yang suka copy paste harap berubah dan cuba berusaha dengan sendiri untuk assignment yang akan datang.

No comments:

Post a Comment