Friday, September 4, 2009

Hampa dan sedih

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Hari jumaat bersamaan dengan 4.9.2009. Ia merupakan pekara yang amat sedih berlaku pada diri saya dan sebahagian dari kumpulan saya iaitu d1e5. Ini kerana assignment yang telah dibuat oleh saya telah dipulangkan semula kepada saya kerana ia tidak memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan. Ia tidak lain tidak bukan ialah assignment imd 102. Ia amat menyedihkan saya kerana sebahagian daripada masa saya telah digunakan untuk membuat assignment tersebut. Disebabkan assignment tersebut tidak diterima maka saya terpaksa membuat assignment yang lain. Untuk membuat assignment yang lain ia amat menakutkan saya kerana assignment tersebut hendaklah dihantar pada minggu depan iaitu pada hari sabtu iaitu pada 9.9.2009. Ini adalah kerana minggu pada minggu tersebut adalah minggu menjawab soalan quiz dan test. Oleh itu saya berasa takut jika tidak dapat menyiapkannya. Disebabkan ia tidak diterima saya terpaksa menyiapkannya secepat mungkin. Daripada masalah tersebut ia membuatkan saya terfikir adakah saya akan berjaya di uitm seperti orang-orang lain ini disebabkan banyak lagi buku-buku yang tidak dibaca oleh saya untuk menjawab peperiksaan terutamanya test akhir semester. Lebih teruk lagi pada hari khamis 3.9.2009 walaupun sudah mengulangkaji matapelajaran ctu 101 saya masih lagi tidak dapat menjawab soalan test tersebut. Lebih menyedihkan lagi saya telah tersilap meletak jawapan ketika menjawab soalan peperiksaan tersebut. Inilah yang membuatkan saya terfikir adakah saya akan berjaya seperti orang lain di uitm. Saya akan melihat keputusan saya pada peperiksaan akhir tahun ini. Jika keputusan saya teruk terpaksalah saya keluar dari uitm ini. Mungkin saya tersilap langkah memasuki uitm. Ia juga merupakan petanda bahawa saya masih belum boleh menyesuaikan diri dan belum mencapai hasrat yang diingini oleh seluruh universiti. Pada waktu tersebut saya terfikir apakah yang akan terjadi pada masa depan saya adakah ia baik atau pun gelap.

No comments:

Post a Comment